2006-10-02

Dopis o zamilovanosti a rozšiřování obzorů

"Tak proč se nevídáš s jinejma holkama, zjistil bys, že je jich víc jinejch než já."
"Já bych to bral jako podvod."
"Co je to za blbost, já se vídám s jinejma klukama celou dobu?"
"No, to já už beru prostě jako podvod. Nemůžu se poznat s jinou holkou, když jsem s tebou."


Zamilovanost je chemická reakce, při níž se tělem šíří hormony štěstí - endorfiny. Činí nás zmatenými, otupělými, netečnými vůči okolí.
Z nějakého důvodu na mě nikdy nezačaly platit všechny ty poučky - prý, že se to ztratí, někdo říká půl roku, někdo rok, obzvlášť optimistické prognózy říkají, že to vydrží i osmnáct měsíců. Mě stačil jen pohled na Tebe. Když jsem Tě viděla přicházet o deset minut pozdě, na uších ta šílená sluchátka ode mně, nebo když jsi přiběhl po zápase, dres promočený potem, nebo jindy, když si nasadil ten svůj neviný kukuč, v ty chvíle i v jiné jsem se zamilovávala zas a znova. Celou tu dobu. Ani teď to neni o nic méně intenzivní.
Byl jsi tak výjimečný. Pořád jsi. A asi vždycky budeš... Nevím proč, nevím jak, prostě to tak je.
Jsem koketa od přírody, nemůžu si pomoct, jak se netočim ve společnosti chlapů, jsem nějak nesvá. Ale umím se ovládat, většinou. Tobě jsem věrná byla. Je jedno, že mám jiný názor na věrnost, myslím, že bych se vešla i do Tvých kritérií. Snažila jsem se. Ale nedokážu se prostě odříznout od všech ostaních, od svého okolí. Ze začátku bylo na Tobě tolik vidět, že Ti to vadí, tak... Tak jsem ti o tom prostě časem přestala říkat. A fakt se to uklidnilo. Ale nebrala jsem to, že bych se měla cítit špatně, bylo víc věcí, které Tě na mé osobě asi nezajímaly, tak proč to nepřidat k nim.
Rada do budoucnosti, nemusíš se zamilovat do každé osoby, se kterou se vyspíš. Obzvlášť když to je od první chvíle akce na jednu noc. Uvidíš sám časem... Některé věci pak bolí méně.
Nechci, aby to vyznělo, že tě z něčeho obviňuji. Neboj se, že bych nevěděla, jaké to je. Jen se asi umim lépe ovládat. Povedlo se mi něco podobného, u mě to teda byla poněkud platonická záležitost, ale zamilovaná jsem byla. A Tys mě k němu přivedl. Je to už rok a byla jsem do něj blázen. Myslela jsem na něj, zdálo se mi o něm, místo na Tebe jsem se dívala jen na něj. V tu dobu by stačilo jediné slůvko, jediný opravdový náznak zájmu, a opustila bych všechno, co jsem měla. Bylo by mi to jedno. Nehádali jsme se, všechno bylo v pohodě, bylo to jedno z těch lepších období, ale i tak, byla jsem zamilovaná a Ty jsi byl někde stranou.
Vyrovnala jsem se s tím a vybrala si - vybrala jsem si člověka, který mě miloval, který si mě vážil, který mi byl oporou - vybrala jsem si Tebe. A zamilovala se znovu, o něco méně riskantně, ale hodnotněji.

Žádné komentáře:

Okomentovat